zdroj: pixabay.com
Ovoce a zelenina

11 důvodů, proč na konci léta nepřehlížet hrušky!

Veronika Moreira Tůmová
07.09.2018

Máte rádi hrušky? Pak využijte právě tyhle dny, kdy je jich ještě všude plno. Hruška je totiž skvělý pomocník - třeba pro detoxikaci a celkové pročištění organismu. Kromě toho obsahuje vyvážený poměr vitamínů a minerálů, bude výborným doplňkem vašeho jídelníčku při hubnutí a prospěje také vašemu trávení.

Hruška sice není ovoce s nejvyšším podílem vitamínu C, i když jej také obsahuje, ale je doslova nadupaná vlákninou, která odbourá střevní potíže, zácpu i nadýmání. Nevýhodou hrušek je jejich nízká trvanlivost, proto vám poradíme i s jejich uchováváním a skladováním.

Vsaďte na ovoce, které je nám nejblíž!

Můžeme mít sice rádi různé druhy exotického ovoce, které je k dostání i u nás, přesto bychom neměli zanevřít právě na ovoce a zeleninu pěstovanou v naší zeměpisné poloze, protože obsahuje v hojné míře přesně to, co naše tělo potřebuje. Proto se stále více upozorňuje na jablka a hrušky, které jsou u nás snadno dostupné a našemu zdraví maximálně přínosné.

Jablka - víte, jak jsou zdravá?

Proč zařadit do jídelníčku obyčejné hrušky?

  1. Hrušky jsou plné vody, což prospívá střevní činnosti a zabraňuje zácpám.
  2. Mají schopnost neutralizovat a vylučovat z těla těžké kovy a jedovaté látky.
  3. Díky vysokému podílu vody a vlákniny jsou výborné při dietách, navíc díky obsahu fruktózy uspokojí i chuť na sladké.
  4. Obsahují velké množství kyseliny listové, která je důležitá pro růst a krvetvorbu.
  5. Obsahují sodík, draslík, měď, fosfor, zinek a vápník.
  6. Díky vysokému obsahu draslíku je hrušková šťáva výborná pro zpevnění cév a při poruchách srdeční činnosti, pomáhá i při vysokém krevním tlaku.
  7. Hrušková šťáva má také močopudné a žlučopudné účinky.
  8. Těsně pod slupkou hrušek se ukrývá velké množství vitamínu B, nejlepší je proto konzumovat je neoloupané.
  9. Hrušky jsou lehce stravitelné a prospívají trávení.
  10. Hrušky mohou působit jako přírodní dioretikum.
  11. Pro své zdraví můžeme využít i hruškové listy pro přípravu odvaru a bylinkového čaje, který nám prospěje při zánětlivých potížích močových cest a ledvin.

Hrušky na dosah po celý rok

Abychom si při konzumaci hrušek uchovali všechny v nich obsažené cenné látky, je samozřejmě nejlepší jíst je syrové a zralé. To však dost dobře nejde, chceme-li jimi obohacovat náš stůl i mimo jejich sezónu. Ani v obchodech nejsou čerstvé hrušky k dostání po celý rok, výborně nám však poslouží i hruškové kompoty a šťávy, případně hrušky v sušené podobě.

Hrušky, stejně jako jablka, je u nás na podzim dobrým zvykem dobře uskladnit. Jsou-li pro uskladnění vhodné podmínky, vydrží nám ovoce až do jara. Nejlépe poslouží tmavá, chladná a dobře větraná místnost s vysokou vlhkostí vzduchu, která zabrání ovoci ve vyschnutí. Během zimy by se pak teplota v místnosti měla pohybovat zhruba mezi jedním až čtyřmi stupni Celsia, nejlepším řešením tak bude zděný sklep, využít však můžeme také chladnější chodbu v paneláku, garáž apod.

Recept na sušená jablka - křížaly

Zdroj: Zuzanadouchova.cz, Extra.cz, Hobby.blesk.cz

Foto: Pixabay.com

Autor: Veronika Moreira Tůmová

Mnohočetný myelom
5 fantastických vlastností máty peprné, o kterých možná nevíte

Další články